top of page
  • Youtube
  • X
  • Threads
  • Telegram
  • Instagram
  • Facebook
  • TikTok
img_hero_inner_inner.jpg

הבלוג

לאן הולכת העונה של מכבי ת"א? רשמים ראשוניים מטורניר רודוס

אחרי קיץ משעמם יחסית, עם המשכיות מרשימה בסגל ומספר תיקונים קלים, התחילה לה ההכנה לעונת 23/24. חשוב לזכור שאלה בסך הכל משחקי ההכנה השני והשלישי של הקבוצה, כך שהאינדיקציה שהם נותנים מוגבלת מאוד ולא יהיה רציני לשפוט את הקבוצה ואת השחקנים על סמך מה שקרה שם. עדיין, אפשר לראות כמה נקודות שאולי יעידו על מה שמצפה לנו בהמשך.





תחילה אתייחס לשחקני החיזוק שהגיעו בקיץ האחרון:

בלאט – הגיע בקיץ עם מטרה סופר חשובה והיא הורדת העומס על בראון, בעיקר בליגה אבל גם ביורוליג. כרגע משחק כדורסל מאוד שכונתי ומראה רכות הגנתית וחיסרון גדול בסייז. יהיה חייב לשפר משמעותית את קבלת ההחלטות ולקלוע מדי פעם שלשה פנויה כדי לאפשר לבראון את המנוחה הכל כך נדרשת, אחרת נקבל שוב בראון עייף ותשוש.

קליבלנד – יכול להתברר כגניבה של הקיץ. עושה רושם כשומר מצויין עם ידיים נהדרת. חוטף לא מעט כדורים ומסוגל להקשות כמעט על כל גארד בהגנה. מעבר לכך, יש לו יכולות אתלטיות מרשימות שמאפשרות לו לסיים מתפרצות בטבעת וגם יכולת מסירה לא רעה בכלל. סימן השאלה הגדול לגביו הוא יכולת הקליעה מבחוץ – במשחק נגד פנר הראה קליעה נקייה וטובה ואילו במשחק נגד פאו זרק איירבול למרות שהיה חופשי והחטיא שלשה נוספת במתפרצת. לאורך הקריירה הוא היה לא יציב ולא מספיק טוב באספקט הזה וממנו כנראה ייגזר האם הוא יתן בוסט הגנתי לכמה דקות במשחק או יוכל לעשות קפיצת מדרגה נוספת ולהפוך לשחקן השישי של הקבוצה.

ווב – הציג שני משחקים שונים לחלוטין. נגד פנר הראה קליעה נקייה, הגנה טובה וריבאונד ואילו נגד פאו החטיא שלשות חופשיות ולא סגר טוב לריבאונד. נראה כמו שחקן בעל פוטנציאל משמעותי עם סט יכולות מגוון וטוב יותר מאשר יש למרטין. השאלה לגביו היא בנוגע ליציבות, מאחר שבולנסיה היא רול פלייר ובמכבי יש לו תפקיד מאוד מרכזי.

ריברו – גם הוא, בדומה לווב, הציג שני משחקים שונים בתכלית. משחק חלש בשני צידי המגרש נגד פנר ומשחק טוב נגד פאו. ריברו הוא סנטר טוב, שיכול לתרום בעמדה הזאת למכבי, וריבאונדר התקפה טוב מאוד, אבל לא מחפה כמעט על אף חסרון שיש לגבוהים האחרים בסגל של הקבוצה. אין לו קליעה מבחוץ, הוא נטל הגנתי וריבאונד ההגנה שלו בינוני מאוד. בעיית ההגנה מתחת לסל היא אחת הבעיות המרכזיות של מכבי, כמו גם היעדר יכולת הקליעה מבחוץ של הגבוהים וריבאונד ההגנה – ריברו לא פותר אף אחת מהבעיות הללו. כך שמדובר בסך הכל בשחקן לא רע אבל מיותר בסגל הנוכחי.


קטש עשה לא מעט ניסויים במשחקים הללו וניסה הרכבים שונים ומשונים בכדי ללמוד על הציוותים הנכונים. כך ראינו הרכבים מאוד גבוהים עם ווב בעמדה 3 ושני גבוהים נוספים בעמדות 4 ו-5, הרכבים נמוכים מאוד עם קליבלנד וקולסון בעמדות 3 ו-4 וגם הרכבי גארדים נמוכים עם בראון, בולדווין ובלאט יחד או עם בלאט וג'ונדי יחד – הרכבים שאני בספק כמה נראה בעונת היורוליג. ראינו גם נסיונות מעניינים להגנת לחץ, מה שיכול לעבוד עם אתלטים כמו קליבלנד, בולדווין וווב וגם טראפים הגנתיים יפים בפינות. בסך הכל, בהתחשב בשלב המוקדם של ההכנה בו היא נמצאת, מכבי הראתה יכולת לא רעה עם פוטנציאל טוב. קצת הפתיע אותי חוסר התיאום – ההגנתי וההתקפי – אשר הייתי מצפה לראות אותו יותר בא לידי ביטוי בקבוצה חדשה כמו פאו ולא בקבוצה עם המשכיות כמו מכבי, אבל נראה שזה יסתדר עם הזמן.


מה שעוד צפוי להסתדר הוא האחוזים מהעונשין והאחוזים משלשות חופשיות ולכן גם מזה לא הייתי דואג. יש עדיין שחקנים, דוגמת קולסון, כהן וג'ונדי שצריכים להסיר מעליהם לא מעט חלודה בשבועות הקרובים. אני רק מקווה שהאחרון מסוגל לשחזר את עונת השיא שהיתה לו בעונה שעברה, אחרת תהיה בעיה לא פשוטה ברוטציית הגארדים. הבעיות העיקרית שניכרות (ושוב – זה עדיין שלב מוקדם מאוד כדי להגיע למסקנות נחרצות) הן לצערי בדיוק אותן הבעיות שהקשו על מכבי לעשות צעד נוסף קדימה בעונה שעברה – הקליעה מבחוץ וריבאונד ההגנה. ההחתמות הקיץ לא צפויות לשפר את האספקטים הללו וזה ניכר במשחקי ההכנה הראשונים.


קטש שיחק לא מעט עם שני גבוהים (סורקין או ריברו בעמדה 4) ולפחות כרגע זה לא נראה שונה מהציוות המאוד לא מוצלח של פויתרס בעמדה 4. ללא ריווח התקפי זה נראה רע מאוד וקבוצות ילמדו לנצל את זה. אמנם עדיין מוקדם אבל לטעמי ניכר שחסר לסגל הקיים לפחות זר אחד – מעבר לעובדה שהסגל הזה קצר מדי בכדי להחזיק מעמד לאורך עונת יורוליג מלאה, יש כמה בעיות משמעותיות שהשחקנים הנוכחיים לא יוכלו לפתור. בעולם אידיאלי הייתי מחליף את ריברו בגבוה מתאים יותר – שומר, ריבאונדר ועם קליעה טובה מבחוץ – אבל זה לא ריאלי. אם הייתי צריך היום להוסיף שחקן נוסף לסגל, לא הייתי מעבה את הקו הקדמי (שהוא אמנם בעייתי אבל עמוק) אלא מוסיף עוד גארד/סווינגמן עם סייז וקליעה מבחוץ. שחקן כזה יכול לפתור לא מעט בעיות – הן בקליעה והן בעומק הסגל ולטעמי הוא נחוץ מאוד כבר עכשיו.


אז בשורה התחתונה יש מקום לאופטימיות זהירה אבל גם ללא מעט תיקונים מקצועיים, תוך שדרוג קל של הסגל. אם אלה יקרו אז אנחנו יכולים בהחלט לפנטז על עוד חורף חם בהיכל, בכפוף לאלוהי הפציעות שבסופו של דבר הוא אחד המרכיבים הכי חשובים בקבוצת ספורט.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page