top of page
  • Youtube
  • X
  • Threads
  • Telegram
  • Instagram
  • Facebook
  • TikTok
img_hero_inner_inner.jpg

הבלוג

פינת הסבירות

ג'ייק כהן פתח את עונת 2022/23 כשלכולם ברור שתפקידו צפוי להיות בעיקר מחיאות כפיים מהספסל, לעזור לשחקנים החדשים להתאקלם ואולי אולי - לשחק כמה דקות פה ושם בליגה. אף אחד לא ציפה שג'ייק כהן ישתלט על עמדה 4, יהיה חבר קבוע בחמישייה במשחקי היורוליג, ויצעיד את מכבי לריצה נהדרת שהסתיימה מרחק נגיעה מהפיינל פור.





אם ננסה, נוכל לתת כמה סיבות אפשריות איך זה בעצם קרה. נוכל להגיד שעמדת ה4 המוביל הייתה אמורה להיות מאוישת על ידי ג'רל מרטין, אך הוא לא הצליח לבלוט והיה יותר טוב מהספסל. נוכל להוסיף את הניסיון המוצלח פחות עם פויתרס לצד ניבו כשני גבוהים שגם לא עבד עד שנפצע אלכס פויתרס. נוצר חור בעמדה חשובה לסגנון של קטש וג'ייק כהן, שחקן חכם וסבלני, הצליח לנצל את הסיטואציה ולהביא בדיוק את מה שהיה חסר.

אז בדיעבד, אפשר אולי להסביר איך הדברים התגלגלו, ואולי אפילו לחשוב שבעצם ידענו שזה יקרה. רק שלא ידענו. כולנו הופתענו. אז התחשק לי לחשוב על כמה תרחישים לא סבירים ומפתיעים שסביר שלא יקרו העונה, אבל לכו תדעו.


1.בתרחיש הזה, נקפוץ לאמצע העונה. חודש פברואר. מכבי תל אביב פוגשת שוב את הפועל ירושלים בגמר הגביע, הפעם במנורה, אבל מפסידה בגדול. מאבדת את הגביע לירושלים שנה שנייה ברציפות. בחסות הזכייה, מתן אדלסון מכנס מסיבת עיתונאים שבה הוא מודיע כי בעקבות ההישגים האחרונים – הפועל ירושלים במסע ומתן מתקדם מאוד להצטרף ליורוליג כבר בעונה הבאה. הדברים מגובים על ידי הנהלת היורוליג. מכבי מבינה שהאיום אמיתי וקיים ומחליטה בצעד חסר תקדים להביא משקיע גדול שיקפיץ את תקציב המועדון. בזכות חיזוק היחסים שהתחיל כבר בקיץ, הפרידמנים מצליחים לשכנע את אחד הטייקונים הגדולים ביותר ומכביסט בתחומו – אילון מאסק. מאסק מסכים להיות התורם ומבקש רק אחוזי בעלות קטנים ביותר. מכבי תל אביב יוצאת לדרך חדשה.


2.תרחיש מפתיע נוסף הוא כזה שבו פציעה טורדנית שפוקדת את לורנזו בראון בתחילת חודש אוקטובר משביתה אותו לתקופה של כחודש וחצי שממנה הוא כבר לא מצליח לחזור. בצוות המקצועי תופסים את הראש והאוהדים כבר החלו קורעים בגדיהם. כי אמנם ווייד בולדווין נותן עונה טובה, ושומר על מספרים יפים, אבל תמיר בלאט שהגיע כישראלי מוביל, ושציפו ממנו לתת דקות טובות ביורוליג כמחליף לבראון – פתח את העונה רע מאוד. כמה רע? בגביע ווינר הוא שיחק פחות ופחות עם כל משחק שעובר. בגמר נגד הפועל ירושלים הוא כבר שיחק שפל מקומי של 3 וחצי דקות בלבד. בשלושת משחקי היורוליג הראשונים הוא עמד על קצת יותר מ7 דקות למשחק עם יחס אסיסטים-איבודים שלילי מאוד. כמעט ארבעה איבודים על כל אסיסט. הזריקות לא נכנסו והסייז שלו יצר הרבה בעיות בהגנה.


כשהבינו במכבי שפציעתו של לורנזו חמורה משחשבו, יצאו מדעתם כדי להביא מחליף. נעשו פניות ליותר מחצי קבוצות היורוליג, ללא הצלחה. מגעים נעשו אפילו מול יוגב אוחיון. גל מקל לא הסכים לחזור מפרישה. דווייט באייקס ובראד וונאמייקר קיבלו הצעות. שום דבר לא עבד. לכולם היה ברור, שמהעונה הזאת – לא יצא שום דבר. בלית ברירה, מכבי עולה למשחק החוץ נגד פנרבחצ'ה עם תמיר בלאט יחד עם בולדווין בחמישייה הפותחת וכולם מוכנים לחזור הביתה עם תבוסה כואבת ומשפילה. אלא שאז, בניגוד לציפיות – תמיר בלאט נותן את משחק חייו. 21 נקודות ולא פחות מ10 אסיסטים, שולט לגמרי במשחק ועושה בית ספר לחברו לנבחרת ים מדר.


מכבי מנצחת את פנרבחצ'ה בחוץ והאוהדים בהלם מוחלט. במשחק הבא, נגד ברצלונה בבית, בלאט מתעלה על עצמו. 29 נקודות ו16 אסיסטים והעיר תל אביב כמרקחה. משם מכבי יוצאת לתקופה מצוינת כשתמיר בלאט הוא הכוכב הבולט של הקבוצה. את העונה אגב, הוא מסיים עם ממוצעים של 19.7 נקודות ו10 אסיסטים למשחק.


3.העונה עומדת להסתיים. חצי גמר הפלייאוף על הפרק, והפעם – שחזור גמר הפלייאוף אשתקד. דרבי. האווירה חמה על המגרש ומחוצה לו. הפועל תל אביב נתנה עונה טובה, אך ללא תואר. בהפועל תל אביב טוענים שוב ושוב שהסיבה שלא זכו בגביע היא בגלל השופט ששובץ למשחק חצי הגמר – מאירסון. נעשתה חקירה ולא נמצא דבר. משחק מספר שלוש בסדרה. מכבי ניצחו בקושי את משחק מספר 1 בבית, והביסו את הפועל בחוץ ב30 הפרש. הפועל תל אביב רותחת. במכבי מתריעים מפני התפרעות של האוהדים, אך במנהלת לא מתרגשים. אחרי הכל – העונה עברה ללא אף אירוע התפרעות מהקהל. הר הגעש של אוהדי הפועל כמעט מתפרץ כשהם שומעים שלמשחק מספר שלוש, המשחק המכריע, שובץ מאירסון כשופט ראשי. המשחק מתחיל, ואוהדי הפועל במפגן אבוקות מהגדולים שהיו פה.


מאות אבוקות ביציע. שוטרים נכנסים ליציע ומתחילה מהומת אולם. על המגרש, מכבי בורחת למחוזות ה20 הפרש ופה מחליטים אוהדי הפועל כי הם מפוצצים את האירוע. הם שורפים, שוברים, ולמעשה – מחרלעים את יציעי ההיכל כליל. הנזק עצום. המשחק הופסק. ההנפה בוטלה. ערוץ הספורט עורך אולפנים למניעת אלימות והמנהלת מודיעה כי ייתכן כי בעונה הבאה יהיו שש עולות ויורדת אחת. ובהמשך ייקבע מספר המשחקים בסדרת הגמר. מכבי תל אביב נשארת עם אולם שבור ורצוץ. מתקבלת החלטה לנצל את האירוע ולבנות אולם חדש. האולם נבנה מחוץ לתל אביב ומונה 20 אלף מקומות. משחקי היורוליג הופכים להיות חגיגה אמיתית. אגב, בשנת 2029 מסתיים הדיון בעניין ההתפרעות ושם הוכרע כי מכבי רמת גן תקבל את הדרייב אין והפועל תל אביב תעבור לשחק ביד אליהו, נטול היציעים.


4. תרחיש אחד לפני אחרון. נס ציונה מגיעה לאמצע העונה כשהיא בסכנת ירידה רצינית. אז מה אכפת לנו בעצם? נס ציונה מפטרת את אלעד חסין וממנה את דרוקר בקומו. במקביל, אבי אבן מקבל טלפון מברצלונה שלא מצליחה להתרומם ומציעה לאבן ערימות של כסף כדי שיגיע, עד שלבסוף הוא מתרצה. מכבי ממנה את אלעד חסין למנהל המקצועי. לא סביר? כנראה שלא.


5.עונת 2023/24 לא הייתה טובה כלפי דני אבדיה. וושינגטון הייתה מנמושות הליגה ההיא, אבל ג'ורדן פול לא השאיר לאבדיה כדורים והוא העמיד ממוצע של פחות מ10 נקודות למשחק עם פחות מ30 אחוזים לשלוש. הקיץ מגיע, אבדיה לא מקבל הצעות. קיץ 2024, דני אבדיה חוזר למכבי תל אביב, עם הזנב בין הרגליים, לנסות להחיות את הקריירה שלו באירופה.


מה אתם חושבים? סביר? לאיזה תרחיש הכי התחברתם? מאחל שתהיה לנו עונה עם הפתעות נעימות בלבד. יאללה מכבי!

bottom of page